ku bahagia

ku bahagia

Sabtu, 7 Januari 2012

Sesi Persekolahan 2012

4 Januari 2012 merupakan hari pertama murid2 thn 1 hadir secara rasmi sebagai murid di sekolah...hehehe....thn ni saya akan mengajar mata pelajaran Pendidikan Islam tahun 1 Ehsan, 1 Rahmat, 2 Kurnia, 2 Ehsan dan 2 Rahmat...ini bermaksud, saya terlibat secara langsung dengan KSSR tahun 1 dan 2..

Tahun lepas dah ada pengalama...namun, masa tu pengurusan saya sangat huru hara disebabkan saya masih xbrapa faham tentang konsep dan perlaksanaan KSSR...Selepas pergi kursus KSSR utk tahun 2 baru saya faham dan dapat gambaran sebenar mengenai KSSR n cara perlaksanaan yg betul...

Sebenarnya, saya nak cerita tentang pengalaman saya dan rakan2 di sekolah menerima murid2 tahun 1...jika dibandingkan murid tahun 1 tahun lepas dan tahun ni....tahun ni lebih baik sebab xramai murid tahun 1 yg menangis n meraung nak balik ikut ibu bapa bila sesi pembelajaran bermula...ini mungkin disebabkan GPK Petang dah maklumkan pada ibubapa supaya menunggu anak mereka ketika pulang dan beri kepercayaan kpd guru2 utk memulakan sesi PnP....

Tapi...yg xbestnya, masih ada lagi ibu bapa murid tahun 2 yg masih lagi tunggu anak2 mereka...sedangkan sepatutnya ibibapa sepatutnya memberi peluang kepada anak2 mereka berdikari di sekolah..ini menyebabkan anak2 mereka masih menangis dan mengejar ibu bapa hingga kepintu pagar sekolah.....

Saya kagum dengan seorang ibu murid thn 1 yg rela hati melepaskan anaknya kepada rakan saya ketika anaknya meraung nak ikut dia balik...walaupun air mata ibu itu berlinangan tapi jelas pada wajahnya yg dia meletakkan kepercayaan pada guru2 di sekolah untuk membimbing anaknya supaya serasi berada di sekolah...

Jgn bimbang ye ibu2 dan bapa2 sekalian....kami tak makan anak2 anda di sekolah....jadi, berikan kepercayaan kepada kami agar kami dapat laksanakan tanggungjawab kami dengan baik...


Tiada ulasan:

Yahoo Messenger