ku bahagia

ku bahagia

Jumaat, 3 Februari 2012

Beberapa Kisah Sedih yg menyentuh perasaan saya Untuk Dikongsi

Kisah 1 - Ni gambar adik Adam..baby ni 10bulan. adik Adam ni merupakan anak angkat kepada kakak kawan saya di sekolah...setelah sekian lama berusaha utk mendapat zuriat, kakak kawan saya mengambil keputusan bersama suaminya utk mengambil baby ni sebagai anak angkat mereka....

Segalanya ALLAH tentukan sejak azali lagi...kita merancang, ALLAH juga merancang...sesungguhnya perancangan ALLAH itu adalah yg terbaik buat hambaNYA...kini adik Adam berada di ICU Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang kerana mengalami masalah pada paru2nya...Moga ALLAH beri kesembuhan buat adik Adam...Amin.

Kisah 2 - Saya menerima panggilan dari rakan sekerja yg sedang hamil 6 bulan...katanya beliau mengadu pada doktor yg babynya kkurang bergerak... ketika doktor scan baby...doktor dapati babynya menghadapi masalah...ALLAHUAKBAR...kawan saya ni pun seperti saya juga...dah lama menanti permata hati...bayangkanlah kesedihan hatinya apabila dikhabarkan keadaan bayinya yg bermasalah...beliau diberi pilihan sama ada menggugurkan kandungan ataupun meneruskannya...namun menurut doktor, harapan utk bayi lahir dalam keadaan normal adalah tipis...

Sedih sungguh hati saya mendengarnya...saya hanya mampu memberikan kata2 semangat dan nasihat agar kawan saya meneruskan kandungannya...Penciptaan manusia itu urusan ALLAH...hanya padaNYA saya minta dia berserah...doa saya Moga kawan saya diberi kekuatan oleh ALLAH utk meneruskan kandungannya...sekurang2nya, andai bayinya lahir bernyawa, dia masih berkesempatan memegang dan memeluk zuriatnya sendiri...

Tiada ulasan:

Yahoo Messenger