ku bahagia

ku bahagia

Rabu, 20 Mei 2009

SaMBuTaN HaRi GuRu KaT SeKoLaH






18 mei- kul 7.40 pagi semua warga SKKD berkumpul kat dataran skolah..hari ni akan diadakan sambutan hari guru peringkat skolah..

Acara dimulakan dengan ucapan..babak yg paling buhsan!!
pastu semua guru diminta membaca ikrar guru..kemudian menyanyikan lagu tema hari guru tahun nih..lagunya best..cam lagu nasyid lak hehehe..

pastu acara potong kek dan acara yg paling best adalah acara persembahan guru..kalau selalunya murid yg wat persembahan, tapi hari ni guru yang menghiburkan murid hehehe...

hhmm...hadiah..boleh tahan la banyaknye..penuh beg aku..tapi bukan itu yg aku harapkan..cukup lah sekadar murid2 aku menjadi murid yang mengamalkan ilmu yang mereka pelajari..aku mengharapkan murid2 aku menjadi murid yang ikhlas hatinya menerima ilmu yg aku dan rakan2 guru ingin sampaikan..aku berharap anak2 didikku menguasai bacaan IQRA' dan lancar bacaan AL-QURAN...Moga ALLA mudahkan mereka..
tapi ada satu hadiah yg paling menyentuh prasaan aku...sekeping kad yg dihadiahkan oleh anak murid tahun 3 yg selalu kena marah ngan aku tahun lepas..budak nih bukan nakal tapi dia suka menjerit..suaranya nyaring dan bila dia mahu perhatian aku, pasti dia akan menjerit nama aku..bingit betul telinga aku bila dengar dia menjerit...sebab tu dia kena marah..namanya NUR LIYANA ATHIRAH..tapi tahun nih dia dah banyak berubah..dah tak menjerit lagi..dan dah semakin sopan sebagai seorang gadis yang sedang membesar..

Tiada ulasan:

Yahoo Messenger